Vanliga Frågor
Allmänt_Information om Freja Uppsala
Freja Uppsala är en onlinebutik där du kan hitta de senaste modetrenderna, smarta apparater och hemtillbehör.
Vårt mål är att göra våra kunder nöjda och ge dem en högkvalitativ service.
Är era erbjudanden verkligen tillförlitliga?
Du kanske undrar varför vi erbjuder produkter till så förmånliga priser. Genom att kombinera smarta inköp och leveranser direkt från leverantörer kan vi hålla kostnaderna relativt låga och sälja våra produkter till förmånliga priser.
Jag har ett klagomål, vad ska jag göra?
Vi rekommenderar att du först skickar ditt klagomål via e-post till support@freja-uppsala.se
Beställning och betalning
Hur gör jag en beställning?
Det är mycket enkelt att göra en beställning. Klicka på knappen "Lägg i varukorgen" under den önskade produkten. Du kommer automatiskt att omdirigeras till varukorgen. Klicka på "Gå till kassan", ange dina uppgifter och betala säkert och utan extra kostnad med någon av de olika betalningsmetoder som erbjuds.
Är det säkert?
Självklart är det säkert! Alla beställningar som görs på vår webbplats behandlas på ett säkert sätt.
Jag bor utomlands. Kan jag beställa här?
Ja, men leveransen kan ta lite längre tid jämfört med Tyskland.
Tveka inte att kontakta oss via e-post på support@freja-uppsala.se om du har några frågor.
Hur kan jag betala?
Det finns flera sätt att betala för din beställning. Nedan hittar du de betalningsmetoder som för närvarande stöds.
Betalningsmetoder
Kontokort
Klarna
Är betalningen på din webbplats säker?
Självklart är den det! Alla betalningar på vår webbplats sker via en säker anslutning, oavsett betalningsmetod.
Kan jag avbryta min beställning?
När du har lagt en beställning har du möjlighet att avbryta den inom 24 timmar.
Kontakta oss via e-post så hjälper vi dig gärna.
support@freja-uppsala.se
Leverans
Vilka är fraktkostnaderna och leveranstiderna?
Fraktkostnaderna är gratis för alla beställningar och den genomsnittliga leveranstiden är 7-14 arbetsdagar.
Eftersom vi skickar våra produkter direkt från vår leverantör är leveranstiderna något längre än vad du är van vid.
Spårningsnumret ger ingen information, varför?
Spårningsinformation är tillgänglig från det ögonblick då ditt paket anländer till transportören. Observera att det kan förekomma förseningar, men inte längre än några dagar.
Kan jag få min beställning levererad till min arbetsplats?
Ja, det är möjligt. Ange ditt namn och din adress innan du gör din beställning. Det kan vara ditt hem eller din arbetsplats, men kom ihåg att vara försiktig med ditt namn.
Den beräknade leveranstiden har överskridits, vad är status för min beställning?
I 99 % av fallen levereras beställningarna i tid. Tyvärr kan det hända att leveransen av din beställning försenas.
Du har inte fått ditt paket 3 dagar efter det planerade leveransdatumet? Vänligen besök sidan "Spåra order" eller kontakta oss via e-post på support@freja-uppsala.se
Min order saknar produkter, hur är detta möjligt?
Eftersom vi arbetar med olika leverantörer kan produkterna levereras separat i olika förpackningar. Om några artiklar saknas i din beställning kommer du vanligtvis att få dem efter 2 eller 3 dagar. Vi ber om ursäkt för eventuella olägenheter som detta kan orsaka.
Returer
Jag är inte nöjd med min beställning. Kan jag returnera den?
Det är naturligtvis möjligt. Du kan returnera din beställning inom 14 dagar efter mottagandet.
Som kund är du ansvarig för alla returkostnader. Vi rekommenderar alla kunder att skicka en retur via spårningsalternativet, eftersom vi inte tar ansvar för förlorade returer.
Observera att returer av underkläder, badkläder och skönhetsprodukter inte är möjliga av hygienskäl.
Innan du gör en retur, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post så hjälper vi dig vidare.
support@freja-uppsala.se
Varför kan underkläder, masker och skönhetsprodukter inte returneras?
Underkläder, masker och skönhetsprodukter anses vara hygienprodukter. Vi tar allmänhetens hygien och säkerhet på allvar och för alla våra kunders säkerhet tillåter vi inte returer av underkläder, masker, hygien- och skönhetsprodukter. Vi är inte de enda som gör detta. Andra leverantörer av underkläder, masker, hygien- och skönhetsprodukter tillåter inte returer av samma skäl.
Jag har fått en defekt eller felaktig produkt. Vad ska jag göra då?
Först och främst ber vi om ursäkt för eventuella olägenheter som detta kan orsaka. Kontakta oss så snart som möjligt via e-post på support@freja-uppsala.se så hjälper vi dig så gott vi kan.
Vi kommer att svara på ditt e-postmeddelande inom 24 timmar och ditt problem kommer att lösas på bästa möjliga sätt.
Hittade du inte det du letade efter?
Kontakta vår kundtjänst. Du kommer att få personlig hjälp av en av våra medarbetare.
Vi rekommenderar att du först läser de vanliga frågorna för att se om de innehåller svaret på din fråga.
Om så inte är fallet, vänligen skicka ett e-postmeddelande till support@freja-uppsala.se